698 327 315 info@polinfor.pl

Dzisiaj praktycznie każda firma posiada już stronę www. Jest to obecnie chyba bardziej powszechne, niż wizytówki. Kiedyś wydawało się, że strona internetowa, to może co najwyżej przynieść prestiż, wydawała się niepotrzebnym zbytkiem. Ale obecnie kiedy z internetu korzysta ok. 60% społeczeństwa* to brak firmowej strony oznacza realne ekonomiczne straty dla biznesu. Jednak sama strona nie wystarczy – użytkownicy (czyli potencjalni klienci) muszą jakoś się niej znaleźć. Są trzy podstawowe sposoby na to, by wykorzystać internet do zdobywania klientów: pozycjonowanie, reklamy AdWords i social media.

*źródło: http://www.komputerswiat.pl/nowosci/internet/2014/14/zobacz-ilu-polakow-ma-dostep-do-internetu.aspx

POZYCJONOWANIE

vector_65_11-256Obecnie nie ma sensu podawać definicji pozycjonowania, ponieważ jest to znacznie popularniejsza usługa, niż wtedy kiedy nasza firma rozpoczynała działalność na tym rynku.

Pozycjonowanie ma naprawdę kluczowe znaczenie w marketingu internetowym, jednak nie jest wcale tak łatwo dobrać odpowiednie frazy. To prawda, że najbardziej ogólne słowa (np. książki) mają największą liczbę wyszukiwań, ale to nie znaczy, że opłaca się w to inwestować.

Wiele ogólnych fraz ludzie wpisują nie po to, by znaleźć firmę, lecz po to by poznać definicję, lub zdobyć ogólną wiedzę na dany temat. Drugą istotną kwestią jest zasięg działalności – jeżeli Twoja firma operuje w określonej lokalizacji, to nie ma sensu promowanie strony na ogólnopolskie frazy. Dobrze zrobione pozycjonowanie powinno być opłacalne dla obu stron – Twoja firma powinna poprawić wynik sprzedaży, by móc inwestować w SEO.

Pozycjonowanie gwarantuje obecność firmowej strony w tzw. organicznych wynikach wyszukiwania, która nadal są zdecydowanie preferowane przez użytkowników. Jeśli ruch pochodzi z dobrze dobranych pod działalność firmy fraz, to jest gwarancję rozwoju i zwiększenia sprzedaży.

 SOCIAL MEDIA

vector_65_16-256Facebook jest gigantem w kategorii mediów społecznościowych i nikt nie ma, co do tego wątpliwości. Korzystają z niego wszyscy, nie tylko najmłodsze pokolenia.  Czy opłaca się prowadzić firmowy fanpage, i czy można spodziewać się konkretnej sprzedaży, dzięki zainwestowaniu w social media? Nie ma na to jedynej i słusznej odpowiedzi, ponieważ to zależy od kilku czynników. O ile pozycjonowanie opłaca się praktycznie w każdej branży, to promocja w mediach społecznościowych już niekoniecznie. Nie warto doradzać ludziom, że obecność na Facebooku jest niezbędna do rozwoju ich firmy, ponieważ tak po prostu nie jest. Facebook (jak i inne kanały social media) może być bardzo przydatnym narzędziem, ale równie dobrze może być stratą pieniędzy.

Fanpage powinien być prowadzony razem ze stroną internatową lub z firmowym blogiem, powinien być częścią spójnej strategii promocji w internecie, nie może sobie wisieć w próżni. Samo zbieranie „lajków” i aktualizowanie Facebooka losowymi treściami, może bardziej zaszkodzić, niż pomóc.

Tutaj wkraczamy na dość grząski grunt budowania wizerunku swojej firmy w internecie. Jeśli nie prowadzisz firmy w branży rozrywkowej, to naprawdę nie chcesz, żeby na fanpagu lądowały zdjęcia śmiesznych kotków, czy też demotywatory lub kwejki. Niestety – wiele firm na naszym rynku ma taki styl prowadzenia firmowych kont. Wbrew pozorom – social media copywriting to wyższa szkoła jazdy – komunikat musi być krótki, musi zachęcać do zapoznania się z materiałem, który promuje (bo zawsze powinien promować firmę!). Pamiętaj – to co zostanie opublikowane w internecie, już tam zostanie. Social media jest świetnym narzędziem, ale trzeba mieć świadomość, że budujemy w ten sposób wizerunek naszej firmy, jak również nawiązujemy relacje z naszymi klientami.

KAMPANIE REKLAMOWE AdWords

vector_65_10-256Ostatnim sposobem na promocję strony w internecie jest wykorzystanie dostępnych systemów reklamowych. Skupiamy się na AdWords, ponieważ jest to najbardziej popularny system oraz jest ściśle związany z wyszukiwarką Google, która na naszym rynku nie ma konkurencji. AdWords oferuje przedsiębiorcom możliwość samodzielnego zarządzania reklamami i ustalania budżetu, jednak te narzędzia trzeba umieć dobrze obsłużyć. Bardzo łatwo jest przeinwestować w kampanii źle nią zarządzając.

AdWords sprawdzi się jeśli Twojej firmie zależy na szybkich rezultatach – tutaj są one natychmiastowe. Ma to jednak swoją cenę, jednak w wielu branżach to się bardzo opłaca. Najbardziej jednak opłaca się wtedy, kiedy strona jest również obecna w organicznych wynikach wyszukiwania. Takie rozwiązanie przyciągnie znacznie więcej ruchu na stronę, niż samo AdWords, lub samo pozycjonowanie. SEO wymaga czasu, tak więc jeśli zależy ci na natychmiastowej sprzedaży, to warto zainwestować w system reklamowy Google. Czasami koszt reklam może wypaść nawet korzystniej, niż pozycjonowanie – wszystko zależy od konkretnej frazy, oraz od konkurencyjności.

 

Podsumowując – jeśli Twojej firmowej strony nie ma w internecie, to dużo tracisz. Najbardziej korzystnym rozwiązaniem jest połączenie wszystkich narzędzi do promocji – zaczynając od pozycjonowania, poprzez skutecznie prowadzone kampanie AdWords, po social media. Będziemy stopniowo rozwijać każdy z tych tematów, ponieważ marketing internetowy to naprawdę pasjonująca dziedzina, która bardzo szybko się rozwija.