698 327 315 info@polinfor.pl

Jak zarabiają strony www?

Mówiąc o pozycjonowaniu, czyli właściwie reklamie strony w wynikach wyszukiwania Google tak naprawdę mówimy o metodzie zwiększania ilości osób odwiedzających stronę.

Strona internetowa firmy usługowej zarobi kiedy ktoś zainteresuje się ofertą i skontaktuje z firmą. Sklep internetowy zarabia kiedy ktoś dokonuje w nim zakupów. Skąd ludzie wchodzą na strony i do sklepów internetowych? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – 90% osób korzysta z wyszukiwarki Google i to właśnie tam znajdują firmy i sklepy. Najwięcej osób odwiedzi te strony, które znajdują się na szczycie wyników wyszukiwania – po to jest pozycjonowanie, żeby umieścić tam stronę Twojej firmy.

Komu pozycjonowanie opłaci się najbardziej?

  • Na pierwszym miejscu postawił bym małe firmy usługowe, zwłaszcza świadczące usługi dla innych firm (business to business). Najwięcej zyskają firmy o zasięgu lokalnym – najłatwiej będzie im zdobyć klientów przy bardzo niskim koszcie (200 do 400zł miesięcznie).
  • Na drugim miejscu sklepy internetowe o specjalistycznym asortymencie i wyspecjalizowane firmy handlowe – tutaj prawdę mówiąc bez pozycjonowania nie da się zaistnieć w internecie, no chyba, że płacąc za drogą reklamę w systemie Google Adwords.
  • Oba powyższe przykłady odnoszą się do pozycjonowania jakie najczęściej oferujemy i wykonujemy – są to pakiety słów kluczowych związanych z działalnością danej firmy. Jest to wydatek od 200 zł za pozycjonowanie nawet 10 słów kluczowych (lokalne).
  • Pozycjonowanie wysokobudżetowe na słowa gdzie konkurencja jest ogromna opłaci się głównie dużym sklepom internetowym ze sporym budżetem na reklamę. Nie w każdej branży wydatek kilkudziesięciu tys. miesięcznie się zwróci.

Jak wyliczyć ile zysków da pozycjonowanie?

Za przykład posłużą moje ulubione małe firmy usługowe.

  • Firma BHP. Jak wiemy obsługa bhp jest potrzebna każdej firmie a właściciele firm często szukają ofert w internecie. Oczywiście nie będą wysyłać pracowników na szkolenia do Warszawy więc szukają firmy bhp lokalnie. Koszt pozycjonowania strony takiej firmy zamyka się między 200 a 500zł miesięcznie natomiast szkolenie jednego pracownika to kwota od kilkudziesięciu do ponad 100zł więc wystarczy jedna firma z 5 pracownikami i pozycjonowanie się zwraca. Pełna obsługa (nadzór BHP) to koszt od 500 do ponad 1000zł miesięcznie. Birma z branży bhp może pozyskać od 10 do 100 klientów w miesiącu – zyski są spore. Wiem o czym mówię bo pod początku mojej przygody z pozycjonowaniem współpracuję z kilkoma firmami bhp.
  • Weźmy też warsztat samochodowy – pozycjonowanie dla wszystkich słów związanych z jego działalnością to koszt między 200 a 300 zł. To pozwala być na czołowych pozycjach wyszukiwania w regionie. Średnia cena usług warsztatowych waha się w kwotach od 150 do 300zł. Tak więc łatwo można policzyć, że już 2 klientów pozyskanych dzięki pozycjonowaniu da zysk. Realna liczba klientów zależy od wielkości miasta (regionu) w którym działa firma – w przypadku warsztatu było by to od 10 do 50 miesięcznie. Tak więc widać, że się to opłaca.